veilig betalen
binnen 1-2 werkdagen in huis
gratis verzending NL (vanaf € 100)
×

Klantenservice & Retourbeleid

Heb je vragen, opmerkingen of tips? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

TELEFONISCH
Bel ons op 020-6249402. 
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 09.30 tot 17:00
 
E-MAIL
Mail naar info@tipdebruin.nl. 
Wij streven er naar om je e-mail op werkdagen binnen 24 uur te beantwoorden.
 
           
POST

Tip de Bruin BV,
 Nieuwendijk 82-90,
 1012MR Amsterdam, the Netherlands
 
TIP DE BRUIN OPENINGSTIJDEN:
MA        09:30 - 18:00
DI      09:30 - 18:00
WO      09:30 - 18:00
DO      09:30 - 21:00
VR      09:30 - 18:00
ZA      09:00 - 18:00
ZO      12:00 - 18:00
 
EXTRA KOOPAVOND 
VRIJDAG 30 DECEMBER tot 21:00
 
 PARKEREN KUNT U BIJ: "Parkeergarage de Nieuwendijk" op 2 minuten loopafstand van Tip de Bruin!
 
Wij zijn gesloten op 25 & 26 December, 1 Januari en 27 april
 
De Paasdagen, Pinksteren en Hemelvaartsdag zijn wij gewoon geopend van 12:00 - 18:00

 

RETOURBELEID: 

ALGEMEEN

Aankopen kunnen geruild of geretourneerd worden als deze niet aan de wensen van de klant voldoen. Tip de Bruin hanteert een retourtermijn van 14 dagen. Voorwaarde is dat de klant het aankoopbewijs kan overleggen en de artikelen onbeschadigd en niet gebruikt of gedragen zijn. De artikelen dienen voorzien te zijn van alle originele labels (inclusief het roze label) en naar behoorlijke wijze zijn verpakt. Ondergoed en sokken kunnen in geen geval worden geruild of geretourneerd. Voor online aankopen geldt dat retourneren alleen mogelijk is met een volledig ingevuld retourformulier. De klant heeft deze ontvangen bij de bestelling.

RETOUREN VIA POST

Online aankopen kunnen alleen geretourneerd worden met een ingevuld retourformulier. De klant verpakt de retour te zenden artikelen bij voorkeur in de originele verzenddoos en gebruikt het retouradres dat staat vermeld op het retourformulier. Retouradres: Tip de Bruin Online, Nieuwendijk 82-90, 1012 MR Amsterdam. Na ontvangst inspecteert Tip de Bruin alle retour gezonden artikelen. Tip de Bruin is gerechtigd artikelen te weigeren en terug te sturen, wanneer deze gedragen lijken te zijn, beschadigd, of waarvan de originele labels zijn verwijderd. Zodra Tip de Bruin de retouren heeft verwerkt en aan alle voorwaarden voor ruilen en retourneren is voldaan, wordt het factuurbedrag binnen 30 dagen teruggestort op de rekening of creditcard van de klant.

RUILEN OF RETOURNEREN IN DE WINKEL

Het is mogelijk aankopen te ruilen of retourneren in de Tip de Bruin winkels op de Nieuwendijk. Bij retourneren van online aankopen ontvangt de klant een retourbewijs van de betreffende Tip de Bruin winkel. Als voldaan is aan alle voorwaarden voor ruilen en retourneren wordt het factuurbedrag binnen 14 dagen teruggestort op de rekening of creditcard van de klant. Het is niet mogelijk om het aankoopbedrag in contanten terug te betalen.

VERZENDING

Tip de Bruin is niet verantwoordelijk voor problemen die zich voordoen tijdens het retour zenden van artikelen. Bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend): goederen die beschadigd raken tijdens verzending of verkeerd bezorgd worden. Tip de Bruin adviseert daarom een verzender te gebruiken die de waarde van de retour gezonden artikelen verzekerd en de klant een bewijs van verzending geeft. De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de klant en worden niet vergoed door Tip de Bruin.

RETOURFORMULIER

Het retourformulier dat u bij uw bestelling ontvangt kunt u ook hier bekijken of printen.

VRAGEN?

Heeft u vragen over het Retourbeleid van Tip de Bruin?
 Neem dan contact op met ons door een e-mail te sturen naar info@tipdebruin.nl

 

ALGEMENE VOORWAARDEN:

1: ALGEMEEN

1.1 Deze algemene voorwaarden (hierna te noemen: Voorwaarden) regelen alle contracten,
leveringen en andere services die zijn overeengekomen tussen de klant en Tip de Bruin BV (hierna te noemen: Tip de Bruin).

1.2 Door het plaatsen van een order stemt de klant ermee in gebonden te zijn aan de algemene voorwaarden.


1.3 Tip de Bruin behoudt zich het recht voor om naar eigen goeddunken wijzigingen door te voeren in een willekeurig deel van de website. Vanuit zijn beleid ten behoeve van het updaten en verbeteren van de website, kan Tip de Bruin deze voorwaarden wijzigen.

 

2: EEN CONTRACT AFSLUITEN

2.1 Een contract komt pas tot stand wanneer de betaling succesvol is voltooid. Tip de Bruin heeft het recht een levering te weigeren of deze te onderwerpen aan speciale voorwaarden, zonder opgaaf van redenen. Indien Tip de Bruin niet in staat is het permanente of tijdelijke adres van de klant duidelijk vast te stellen, kan een bestelling niet worden geaccepteerd. Tip de Bruin bevestigt de order van de klant per e-mail.

2.2 Orderverwerkingen die om welke reden dan ook technisch of anderszins zijn onderbroken voordat de betalingsinstructies zijn voltooid, zijn onvolledig, zelfs wanneer de klant een orderbevestiging heeft ontvangen. Een dergelijke order wordt daarom in principe niet geleverd. Tip de Bruin zal echter proberen contact op te nemen met de klant, om de betalingsinstructies te voltooien, zodat de levering kan plaatsvinden.


2.3 Alleen personen van 18 jaar en ouder met een vast woonadres kunnen een order plaatsen in de Tip de Bruin Webshop.

 

3: PRIJZEN EN KOSTEN

3.1 De contractprijs is de huidige prijs op het moment waarop een order wordt geplaatst in de Tip de Bruin Webshop. De prijzen van artikelen worden vermeld inclusief 21% BTW.


3.2 De prijzen die zijn vermeld in de Tip de Bruin Webshop zijn exclusief leverings- en administratiekosten.

3.3 Tip de Bruin is niet gebonden aan de voorwaarden van zijn offerte indien sprake is van een druk-, zet- of programmeerfout op de website.

 

4: UITVOERING VAN ORDERS

4.1 Tip de Bruin zal de orders van artikelen met de grootst mogelijke zorg verwerken.


4.2 Artikelen worden afgeleverd op het adres dat de klant heeft opgegeven op de Tip de Bruin Webshop.

4.3 Tip de Bruin zal geaccepteerde orders zo snel mogelijk verzenden in de volgorde waarin deze zijn ontvangen.

4.4 De aflevertermijn die op de Tip de Bruin Webshop staat vermeld is slechts approximatief, en er geldt geen recht op vergoeding indien de feitelijke aflevering langer duurt.

 

5: RECHT OM ARTIKELEN TERUG TE STUREN

5.1 De klant heeft het recht een artikel (ondergoed en sokken uitgezonderd) zonder opgaaf van redenen binnen veertien (14) dagen na aflevering terug te sturen naar Tip de Bruin. Dit heeft tot gevolg dat de aankoop van dat artikel wordt geannuleerd en dat de klant het bedrag dat hij Tip de Bruin reeds betaald heeft voor de artikelen, terugkrijgt. Wij wijzen de klant erop dat Tip de Bruin de verzendkosten voor de geretourneerde artikelen niet vergoed.


5.2 De klant kan een artikel ook terugbrengen of ruilen in een Tip de Bruin. Het is niet mogelijk om een contante vergoeding te krijgen voor artikelen die naar de winkel worden teruggebracht. Na ontvangst en controle van de artikelen door Tip de Bruin wordt het te vergoeden bedrag binnen 14 dagen op de rekening van de klant teruggestort.

5.3 Artikelen die na de genoemde 14-daagse periode worden teruggestuurd naar Tip de Bruin, worden niet vergoed.


5.4 Artikelen moeten worden teruggestuurd voorzien van alle labels (let hierbij op dat ook het roze label niet verwijderd mag zijn).


5.5 Artikelen die worden geretourneerd moeten zich in de staat bevinden die in het algemeen geaccepteerd wordt ter goedkeuring van de artikelen voor normaal gebruik, zoals het passen van artikelen in conventionele winkels. Als een klant een dergelijk recht om een artikel te retourneren wil uitoefenen, moet het artikel naar Tip de Bruin worden geretourneerd samen met alles wat oorspronkelijk met het artikel werd meegeleverd, in de originele staat en verpakking.


5.6 Tip de Bruin heeft het recht een geretourneerd artikel te weigeren of om dit naar de klant terug te sturen als het artikel gebruikt lijkt, niet is voorzien van de originele labels, of schade vertoont die is veroorzaakt door de klant, of als de klant zich niet heeft gehouden aan de instructies voor het retourneren van het artikel, zoals die zijn gegeven door Tip de Bruin.

 

6: FOUTIEVE AFLEVERING

Indien Tip de Bruin een artikel aflevert dat niet overeenstemt met het artikel dat besteld is, of als het artikel beschadigd is of gebreken vertoont, dient de klant dit zo snel mogelijk per e-mail aan Tip de Bruin te laten weten. Tip de Bruin zal de aankoopprijs plus eventuele afleverkosten vergoeden.

 

7: OVERMACHT

7.1 Tip de Bruin is niet verantwoordelijk tegenover de klant en pleegt geen contractbreuk door een vertraging in de uitvoering of verzuim van de nakoming van een van zijn verplichtingen met betrekking tot artikelen voortkomend uit een oorzaak die buiten de redelijke controle van Tip de Bruin valt.


7.2 Indien Tip de Bruin niet in staat is zijn verplichtingen uit hoofde van het contract uit te voeren vanwege een oorzaak die buiten zijn redelijke controle valt, zal Tip de Bruin de klant zo snel als praktisch mogelijk is schriftelijk van dit feit op de hoogte stellen nadat dit is ontdekt.


7.3 Als het onvermogen om zijn verplichtingen uit hoofde van het contract na te komen vanwege een oorzaak die buiten de redelijke controle van Tip de Bruin valt, twee maanden nadat de klant een bericht ontvangt aanhoudt, dan kan de klant of Tip de Bruin het contract schriftelijk opzeggen zonder aansprakelijk te zijn tegenover de ander.

 

8: KLACHTEN

8.1 Als een klant een artikel wil ruilen of retourneren, moet hij de instructies opvolgen die op zijn vermeld op de pagina Klantenservice van onze website.


8.2 Andere vragen, opmerkingen of klachten met betrekking tot een order, moeten schriftelijk naar het volgende e-mailadres worden gestuurd: info@tipdebruin.nl.

8.3 In het e-mailbericht moet worden vermeld de naam van de klant, het e-mailadres dat overeenstemt met dat in de administratie van Tip de Bruin, en het artikelnummer.

 

9: BETALING

9.1 De klant kan met Visa, Mastercard, iDeal of via Afterpay betalen.

9.2 Alle betalingen moeten in overeenstemming zijn met de instructies die zijn vermeld op de pagina’s van de Tip de Bruin Webshop.

 

10: PRIVACY

10.1 Door een order te plaatsen, verleent de klant Tip de Bruin het recht om waar nodig zijn persoonsgegevens te gebruiken. Deze gegevens worden alleen bewaard voor zover dit nodig is om de doelen te bereiken waarvoor de gegevens worden verkregen en verwerkt door Tip de Bruin, dat wil zeggen de uitvoering van het contract, voor marketingdoeleinden en voor het handhaven van het contact met de klant.

10.2 De volledige tekst van het privacybeleid van Tip de Bruin vindt u op onze website.

 

11: AFWIJKINGEN

Tip de Bruin kan niet garanderen dat de kleuren van de artikelen precies hetzelfde zijn als de kleuren die op het computerscherm van de klant te zien zijn. Dit kan worden veroorzaakt door de beeldscherminstellingen op de computer van de klant.

 

12: BEDRIJFSINFORMATIE

Tip de Bruin B.V. Postadres: Nieuwendijk 82-90, 1012 MR Amsterdam
Tel. +31(0)20 6249402 
Fax +31(0)20 620 02 36
E-mail info@tipdebruin.nl Website www.tipdebruin.nl