Het prijswinnende merk On is nu ook bij Tip de Bruin verkrijgbaar! Dat vieren wij natuurlijk met een nieuwe Merk van de Maand blog over dit bijzondere Zwitserse schoenenmerk. On heeft slechts één doel voor ogen; een revolutie teweegbrengen in de sensatie van hardlopen. Sinds het ontstaan in Zurich in 2010 heeft het merk als missie om de hardloopwereld te veranderen. Nu, ruim 10 jaar later is het merk omarmd in de sportwereld en genieten ruim 7 miljoen hardlopers van de bijzondere schoenen. Lees hier over het ontstaan, de missie en de designs van het schoenenmerk. Dit alles is gebaseerd zijn op één radicaal idee; zachte landingen, explosieve starts. Of, zoals het merk het noemt; rennen op wolken.

Drie vrienden, één missie

Olivier Bernhard, ook wel Oli genoemd, is een voormalig Zwitserse atleet die samen met zijn vrienden David Alleman en Caspar Copetti het merk On heeft opgericht. Het was niet alleen de liefde voor hardlopen wat de drie samenbracht. De gezamenlijke droom om een uniek concept te bedenken maakte het team nog hechter. Lees hier het verhaal van On!

Nadat Olivier stopte met sporten op hoog niveau besloot de drievoudig wereldkampioen duatlon (hardlopen en fietsen) zich te focussen op de zoektocht naar de ideale hardloopschoen. Tijdens zijn zoektocht kwam hij in contact met een Zwitserse ingenieur die al een idee had voor een nieuw soort hardloopschoen. De twee besloten samen te werken. Uiteindelijk zorgde de samenwerking voor verfijning en verbetering van de exclusieve hardloopschoenen.

Prototype na prototype

Er werden vele verschillende prototypes ontwikkeld, waarbij de ‘gedempte landing’ en ‘stevige start’ altijd centraal stonden. Door deze succesvolle formule besloten Caspar Copetti en David Alleman ook aan boord te stappen bij On. Vervolgens is On in 2010 officieel opgericht. Ondertussen bleef wel het doel om de schoenen volledig binnen Zwitserland te blijven ontwikkelen. Door gebruik te maken van de nieuwste technologieën kwam de groei van het merk in een flinke versnelling.

On in een stroomversnelling

Al een maand na de lancering van het merk won On met een aantal prototypes een belangrijke prijs voor innovatie in de sport; de ISPO BrandNew Award. Hardlopers die de schoenen al hadden getest waren ook meteen erg enthousiast over de schoen. ‘Hardlopen op wolken’ was geboren. Een paar maanden later hadden de eerste hardloopwinkels in Zwitserland al On schoenen in de schappen.

Ondertussen bestaat On ruim tien jaar en zijn de schoenen verkrijgbaar in ruim 50 landen over de hele wereld. Ook dragen vele bekende sporters de schoenen van het merk. Zo draagt Roger Federer bijvoorbeeld ook On-schoenen tijdens belangrijke tenniswedstrijden (zie video hier). Wij bij Tip de Bruin hebben ons ondertussen ook aan dit rijtje toegevoegd, de bijzondere prijswinnende schoenen zijn vanaf nu namelijk ook verkrijgbaar in onze winkel op de Nieuwendijk 86 in Amsterdam. (On-line bestellen? :) Dat kan hier.