Winkelwagen

FAQ

Klantenservice

Verzenden & Ontvangen

Bezorgen

Bij Tip de Bruin bieden wij verschillende verzendmethodes aan zodat je zelf kan bepalen hoe, waar en wanneer je jouw bestelling in ontvangst neemt. Als je op maandag t/m vrijdag voor 16:00 een bestelling plaatst, dan versturen wij diezelfde dag nog jou bestelling met PostNL en ontvang je deze (bijna altijd) de eerst volgende dag. De bestellingen die in het weekend worden geplaatst worden op dinsdag geleverd. Nadat jou bestelling geplaatst is ontvang je van ons een track & trace code waarmee je de bestelling kunt volgen.

Niet thuis?

Indien je na een 2e bezorgpoging niet thuis bent bij de levering, wordt het pakket opgeslagen bij een PostNL distributiecentrum. Je kunt dezelfde dag nog een voorkeursdatum en tijdsstip aangeven waarop het jou uitkomt. Hierbij kun je het opgegeven trackingnummer en postcode invoeren op de website van PostNL. Het pakket zal dan weer aangeboden worden wanneer jou dit schikt.

Afhalen bij een afhaalpunt

Het is ook mogelijk om je bestelling te laten bezorgen bij een PostNL afhaalpunt bij jou in de buurt.  In het bestelproces kun je het dichtstbijzijnde afhaalpunt vinden door je postcode in te voeren. Vergeet niet om bij het afhalen een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

Afhalen in onze winkels

Je kan je bestelling ook gemakkelijk afhalen in onze winkel op de Nieuwendijk in Amsterdam. Je bestelling wordt dezelfde dag nog voor je klaargezet en deze is dan binnen openingstijden af te halen in onze winkel. Vergeet niet om bij het afhalen een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

Verzendkosten

NL verzending boven €100        gratis
NL verzending onder €100 €3,95
Extra kosten avondlevering €2,00
Verzending binnen de EU €14,95


Betalingsmogelijkheden

Bij Tip de Bruin kun je gebruik maken van verschillende betalingsmogelijkheden. Dit doen wij in samenwerking met Buckaroo, die al 4 jaar op rij uitgeroepen zijn tot beste Payment Provider en voldoen aan de zwaarste veiligheidseisen.

iDeal

Online betalen via alle Nederlandse banken.

Creditcard

Betalen met Visa & Mastercard (wij accepteren alleen Verified by VISA of MASTERCARD SecureCode kaarten).

PayPal

Betaal eenvoudig en veilig met je gebruikersnaam en wachtwoord van je PayPal account.

Bancontact

Bancontact / Mister Cash maakt het mogelijk te betalen via de online betaalsystemen van de grootste Belgische banken.

Giropay / Sofortbanking

Giropay / Sofortbanking maakt het mogelijk te betalen via de online betaalsystemen van de grootste Duitse banken.

Retourneren & Ruilen

Algemeen

Aankopen kunnen geruild of geretourneerd worden als deze niet aan de wensen van de klant voldoen. Tip de Bruin hanteert een retourtermijn van 14 dagen. Voorwaarde is dat de klant het aankoopbewijs kan overleggen en de artikelen onbeschadigd en niet gebruikt/gedragen zijn. De artikelen dienen voorzien te zijn van alle originele labels en naar behoorlijke wijze te zijn verpakt. Voor online aankopen geldt dat retourneren alleen mogelijk is met een volledig ingevuld retourformulier. Deze heb je ontvangen bij de bestelling.

Retouren of Ruilen via de post

Online aankopen kunnen alleen geretourneerd worden met een ingevuld retourformulier. De klant verpakt de retour te zenden artikelen bij voorkeur in de originele verzenddoos en gebruikt het retouradres dat staat vermeld op het retourformulier. Retouradres: Tip de Bruin Online, Nieuwendijk 82-90, 1012 MR Amsterdam. Na ontvangst inspecteert Tip de Bruin alle retour gezonden artikelen. Tip de Bruin is gerechtigd artikelen te weigeren en terug te sturen, wanneer deze gedragen lijken te zijn, beschadigd, of waarvan de originele labels zijn verwijderd. Zodra Tip de Bruin de retouren heeft verwerkt en aan alle voorwaarden voor ruilen en retourneren is voldaan, wordt het factuurbedrag binnen 14 dagen teruggestort op de rekening of creditcard van de klant.

Retouren of Ruilen in de winkel

Het is ook mogelijk aankopen te ruilen of retourneren in de Tip de Bruin winkels op de Nieuwendijk. Bij retourneren van online aankopen ontvangt de klant een retourbewijs van de betreffende Tip de Bruin winkel. Als voldaan is aan alle voorwaarden voor ruilen en retourneren wordt het factuurbedrag binnen 14 dagen teruggestort op de rekening of creditcard van de klant. Het is niet mogelijk om het aankoopbedrag in contanten terug te betalen.

Verzending

Tip de Bruin is niet verantwoordelijk voor problemen die zich voordoen tijdens het retour zenden van artikelen. Bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend): goederen die beschadigd raken tijdens verzending of verkeerd bezorgd worden. Tip de Bruin adviseert daarom een verzender te gebruiken die de waarde van de retour gezonden artikelen verzekerd en de klant een bewijs van verzending geeft. De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de klant en worden niet vergoed door Tip de Bruin.

Retourformulier

Het retourformulier dat u bij uw bestelling ontvangt kunt u ook hier bekijken of printen.

Klachten & Garantie

Algemeen

Bij Tip de Bruin proberen wij iedere bestelling zo goed mogelijk te laten verlopen. Wij doen er iedere dag alles aan om onze klanten tevreden te houden. Mocht je onverhoopt toch ergens niet tevreden over zijn dan kun je bij ons een klacht indienen. Dit kan per e-mail of telefonisch via onderstaande contactgegevens. Dien je een klacht in per e-mail, dan proberen wij deze binnen 24 uur te beantwoorden. Uiteraard is het ook mogelijk om een klacht in te dienen in onze winkel.

E-mail: info@tipdebruin.nl

Tel: 020-6249402

Bij een klacht kijken wij altijd naar de wettelijke garantie die van toepassing is op de klacht die je hebt ingediend. Dit wil zeggen dat het artikel datgene moet doen wat je in alle redelijkheid mag verwachten van het artikel. Daarnaast heb je alleen recht op garantie bij een gegronde klacht. Een klacht word niet in behandeling genomen wanneer deze veroorzaakt is door:

- Beschadiging door opzet of nalatigheid
- Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
- Normale slijtage
- Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing

Nadat je een klacht bij ons hebt ingediend gaan wij deze samen met de fabrikant beoordelen. Is je klacht gegrond, dan vervangen wij het product binnen de garantietermijn.

Cadeaucard

Koop je een cadeaucard dan kun je kiezen uit:





De digitale cadeaucard wordt per e-mail naar je toegestuurd en kun je direct downloaden en gebruiken.
Beide cadeaukaarten zijn zowel online als in een van de Tip de Bruin filialen te gebruiken.

Contact

Heb je vragen, opmerkingen of tips?

Telefonisch: 
Bel ons op 020-6249402. 
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 09.30 tot 18:00

E-mail: Mail naar info@tipdebruin.nl. 
Wij streven er naar om je e-mail op werkdagen binnen 24 uur te beantwoorden.
 

Post: Tip de Bruin BV,
 Nieuwendijk 82-90,
 1012MR Amsterdam, the Netherlands.

Over ons

Tip de Bruin

Sinds 1953 is Tip de Bruin gevestigd op de Nieuwendijk in Amsterdam. In meer dan 60 jaar is wat ooit begon als een boutique in herenmode uitgegroeid tot een instituut in de stad en ver daarbuiten. Met nu 4 winkels naast elkaar die allemaal hun eigen sfeer en kledingstijl herbergen kun je bij ons terecht voor iets moois voor iedere denkbare gelegenheid.

Tip de Bruin, oprichter en naamgever van de winkel, was een visionair. Al snel verkocht hij in zijn winkel internationaal bekende merken. Iets wat in die tijd nieuw en bijzonder was. In de jaren 60 legde hij zich toe op de verkoop van artiestenkleding, die vaak in opdracht speciaal voor de winkel gemaakt werd. Er was zelfs een aparte pasruimte in de winkel waar bandjes op een podium tegenover een spiegelwand konden staan. Tip bediende dan zelf de gekleurde verlichting zodat ze konden zien hoe de aan te schaffen glitterjasjes er tijdens een optreden uit zouden zien. Bekende Nederlandse en buitenlandse artiesten bezochten de winkel regelmatig.

Tegen het einde van de vorige eeuw groeide Tip de Bruin uit tot de trouwkledingspecialist van Nederland. Als aanstaande bruidegom moest je zeker op de Nieuwendijk langs geweest zijn om je daar te laten aankleden. Met de hele familie bij Tip een trouwpak uitzoeken werd welhaast een standaardonderdeel van de voorbereiding op de bruiloft.

Na de eeuwwisseling werd Tip de Bruin “streetwise”. Veel mensen kennen ons nu van de jeans, sneakers, tops en vooral jassen.

Openingstijden

Nieuwendijk Winkel Amsterdam

MAANDAG        10:00 - 18:00
DINSDAG 10:00 - 18:00
WOENSDAG 10:00 - 18:00
DONDERDAG 10:00 - 20:00
VRIJDAG 10:00 - 19:00
ZATERDAG 10:00 - 19:00
ZONDAG  12:00 - 18:00

Feestdagen

  • Wij zijn Nieuwjaarsdag, de Paasdagen, Pinksteren, Hemelvaartsdag geopend van 12:00 - 18:00.
  • Op Koningsdag en de 1e Kerstdag zijn wij gesloten.

Vacatures

Tip de Bruin is opgericht in 1953 en sindsdien al een begrip in Nederland! Met de merken Canada Goose, BOSS, Woolrich, Versace, Stone Island enz. is Tip de Bruin B.V. één van de marktleiders in Nederland op het gebied van Mode en Lifestyle. Bij Tip de Bruin draait het allemaal om een perfecte combinatie tussen topmerken, service en een positieve winkelervaring. Ter ondersteuning van ons team zijn wij op zoek naar:


Verkoopmedewerk(st)er (Parttime/Fulltime)

Als Verkoopmedewerk(st)er ben je het visitekaartje van Tip de Bruin. Klantvriendelijkheid staat binnen de organisatie centraal. Als een Verkoopmedewerk(st)er bij Tip de Bruin ben je toegankelijk en gastvrij. Je durft de klanten proactief te benaderen, zorgt voor een goede babbel over onze producten en weet de klant te inspireren. Daarnaast zorg je voor een nette winkel en een luxe uitstraling. Door dit allemaal te combineren geef jij als Verkoopmedewerk(st)er onze klanten een positieve winkelervaring mee en zorg je ervoor dat je een band met ze creëert, zodat zij elke keer weer terugkomen! 

Als Verkoopmedewerk(st)er heb je: 

- minimaal MBO werk & denkniveau;
- ervaring in Retail met voorkeur binnen de modebranche
- passie voor onze producten
- affiniteit met onze doelgroepen;
- een sterk verantwoordelijkheidsgevoel;
- een representatieve uitstraling;
- communicatieve en sociale vaardigheden;
- een flexibele instelling;

 Tip de Bruin biedt jou:

- een marktconform salaris
- een reiskostenvergoeding
- 24 vrije dagen per jaar (op basis van een fulltime dienstverband)
- 8% vakantiegeld
- een pensioenregeling

 Heeft de vacature jouw interesse gewekt? Wij ontvangen dan graag jouw CV met een korte motivatie. Deze kunnen je mailen naar solliciteren@tipdebruin.nl 



Assistent Floormanager (fulltime) (m/v)

Als Assistent Floormanager ben jij op de winkelvloer een voorbeeld van een ervaren verkoper. Tegelijkertijd werk je nauw samen met de Floormanager en ondersteun je hem in alle taken die komen kijken in de aansturing van het personeel. Als de Floormanager afwezig is dan vul jij de rol van Floormanager in.

De belangrijkste werkzaamheden in deze functie zijn:

- medewerkers aansturen om de klantbeleving te vergroten;
- personeel enthousiasmeren en motiveren;
- zorgen voor een soepele dagelijkse gang van zaken;
- ondersteunen van de Floormanager bij dagelijkse werkzaamheden;
- de Floormanager ondersteunen en waarnemen bij afwezigheid;

 Als Assistent Floormanager heb je: 

- minimaal MBO 4 werk- & denkniveau;
- ervaring in Retail
- op de hoogte van ontwikkelingen en trends
- commercieel inzicht
- zelfstandig kunnen werken en denken
- toont initiatief
- passie voor mode

 Tip de Bruin biedt jou:

- een marktconform salaris
- een reiskostenvergoeding
- 24 vrije dagen per jaar (op basis van een fulltime dienstverband)
- 8% vakantiegeld
- een pensioenregeling

 Heeft de vacature jouw interesse gewekt? Wij ontvangen dan graag jouw CV met een korte motivatie. Deze kunnen je mailen naar solliciteren@tipdebruin.nl 

Online Content Medewerker (Parttime +/- 16/24 uur per week)

Als Online Content Medewerker ben je verantwoordelijk voor de beleving van de producten in de webshop. Je houdt de online product catalogus bij en zorgt ervoor dat elke productcategorie professioneel en op de juiste wijze in beeld wordt gebracht. Groot deel van de functie bestaat uit het fotograferen en bewerken van de producten, zodat deze tijdig op de website gepresenteerd kunnen worden. Productcontent is ook onderdeel van de functie. Je weet je in te leven in onze website bezoekers en weet de producten goed te omschrijven naar doelgroep. De werkzaamheden zijn divers, zo kun je ook al je creativiteit kwijt tijdens het creëren en verzenden van onze online nieuwsbrief.

Als Online content medewerker heb je/kun je:

- minimaal MBO/HBO werk & denkniveau;
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (schrijven en spreken)
- Affiniteit met fotografie, basiskennis van Adobe Lightroom;
- Basiskennis van SEO;
- Ervaring met software voor email marketing, bij voorkeur Copernica;
- Zorgvuldig te werk gaan, met oog voor detail;
- Commercieel inzicht;
- Ervaring met het bewerken van foto’s mbv Adobe Photoshop
- Zelfstandig werken en denken.

 Tip de Bruin biedt jou:

- een marktconform salaris
- een reiskostenvergoeding
- 24 vrije dagen per jaar (op basis van een fulltime dienstverband)
- 8% vakantiegeld
- een pensioenregeling

 Heeft de vacature jouw interesse gewekt? Wij ontvangen dan graag jouw CV met een korte motivatie. Deze kunnen je mailen naar solliciteren@tipdebruin.nl 



Stagiar(e) Online product editor

Als Stagiair(e) draai jij mee op de E-commerce afdeling. Dit wil zeggen dat jij een bijdrage levert aan onze dagelijkse operatie. Je wordt gezien als volwaardig medewerker en bent dan ook medeverantwoordelijk voor het snel en efficiënt creëren van online content. Jij zorgt er samen met het team voor dat elke productcategorie professioneel en op de juiste wijze in beeld wordt gebracht.

Jouw profiel: 

- Je volgt een relevantie HBO studie
- Je bent beschikbaar voor 4 tot 6 maanden voor minimaal 32 uur
- Je hebt affiniteit met Retail en E-commerce
- Je bent commercieel, pragmatisch en oplossingsgericht;
- Je kunt goed zelfstandig werken en denken en neemt graag het voortouw;
- Je kijkt kritisch naar jezelf en de afdeling en signaleert kansen voor de organisatie;
- Je beheerst de Nederlands en Engelse taal in woord en geschrift;

 Tip de Bruin biedt jou:

- Een unieke stage met een goede begeleiding. Je krijgt veel ruimte voor eigen inbreng. Hierdoor creeren wij de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen.
- Een stagevergoeding van € 500,- bruto per maand op basis van 38 uur.

Interesse in deze stage? Wij ontvangen dan graag jouw CV met een korte motivatie. Deze kunnen je mailen naar solliciteren@tipdebruin.nl 



Stagiair(e) (Online) Marketing & Communicatie

Als Stagiair(e) draai jij mee op de Marketingafdeling. Dit wil zeggen dat jij een bijdrage levert aan onze dagelijkse operatie. Je wordt gezien als volwaardig medewerker en bent dan ook medeverantwoordelijk voor het;

- Opzetten en optimaliseren van nieuwsbrieven
- Ondersteunen in marketing en branding campagnes onder andere via Social Media kanalen;

Jouw profiel: 

- Je volgt een relevantie HBO studie
- Je bent beschikbaar voor 4 tot 6 maanden voor minimaal 32 uur
- Je hebt affiniteit met Retail
- Je bent commercieel, pragmatisch en oplossingsgericht;
- Je kunt goed zelfstandig werken en denken en neemt graag het voortouw;
- Je kijkt kritisch naar jezelf en de afdeling en signaleert kansen voor de organisatie;
- Je beheerst de Nederlands en Engelse taal in woord en geschrift;

 Tip de Bruin biedt jou:

- Een unieke stage met een goede begeleiding. Je krijgt veel ruimte voor eigen inbreng. Hierdoor creeren wij de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen.
- Een stagevergoeding van € 500,- bruto per maand op basis van 38 uur.

Interesse in deze stage? Wij ontvangen dan graag jouw CV met een korte motivatie. Deze kunnen je mailen naar solliciteren@tipdebruin.nl 

Bedrijfskleding

Bel naar 020-6249402 en vraag naar Paul voor onze uitgebreide mogelijkheden.

Algemene Voorwaarden

1. Algemeen

1.1 Deze algemene voorwaarden (hierna te noemen: Voorwaarden) regelen alle contracten,
leveringen en andere services die zijn overeengekomen tussen de klant en Tip de Bruin BV (hierna te noemen: Tip de Bruin).

1.2 Door het plaatsen van een order stemt de klant ermee in gebonden te zijn aan de algemene voorwaarden.


1.3 Tip de Bruin behoudt zich het recht voor om naar eigen goeddunken wijzigingen door te voeren in een willekeurig deel van de website. Vanuit zijn beleid ten behoeve van het updaten en verbeteren van de website, kan Tip de Bruin deze voorwaarden wijzigen.

 

2. Een contract afsluiten

2.1 Een contract komt pas tot stand wanneer de betaling succesvol is voltooid. Tip de Bruin heeft het recht een levering te weigeren of deze te onderwerpen aan speciale voorwaarden, zonder opgaaf van redenen. Indien Tip de Bruin niet in staat is het permanente of tijdelijke adres van de klant duidelijk vast te stellen, kan een bestelling niet worden geaccepteerd. Tip de Bruin bevestigt de order van de klant per e-mail.

2.2 Orderverwerkingen die om welke reden dan ook technisch of anderszins zijn onderbroken voordat de betalingsinstructies zijn voltooid, zijn onvolledig, zelfs wanneer de klant een orderbevestiging heeft ontvangen. Een dergelijke order wordt daarom in principe niet geleverd. Tip de Bruin zal echter proberen contact op te nemen met de klant, om de betalingsinstructies te voltooien, zodat de levering kan plaatsvinden.


2.3 Alleen personen van 18 jaar en ouder met een vast woonadres kunnen een order plaatsen in de Tip de Bruin Webshop.

 

3. Prijzen en kosten

3.1 De contractprijs is de huidige prijs op het moment waarop een order wordt geplaatst in de Tip de Bruin Webshop. De prijzen van artikelen worden vermeld inclusief 21% BTW.


3.2 De prijzen die zijn vermeld in de Tip de Bruin Webshop zijn exclusief leverings- en administratiekosten.

3.3 Tip de Bruin is niet gebonden aan de voorwaarden van zijn offerte indien sprake is van een druk-, zet- of programmeerfout op de website.

 

4. Uitvoering van orders

4.1 Tip de Bruin zal de orders van artikelen met de grootst mogelijke zorg verwerken.


4.2 Artikelen worden afgeleverd op het adres dat de klant heeft opgegeven op de Tip de Bruin Webshop.

4.3 Tip de Bruin zal geaccepteerde orders zo snel mogelijk verzenden in de volgorde waarin deze zijn ontvangen.

4.4 De aflevertermijn die op de Tip de Bruin Webshop staat vermeld is slechts approximatief, en er geldt geen recht op vergoeding indien de feitelijke aflevering langer duurt.

 

5. Recht om artikelen terug te sturen

5.1 De klant heeft het recht een artikel (ondergoed en sokken uitgezonderd) zonder opgaaf van redenen binnen veertien (14) dagen na aflevering terug te sturen naar Tip de Bruin. Dit heeft tot gevolg dat de aankoop van dat artikel wordt geannuleerd en dat de klant het bedrag dat hij Tip de Bruin reeds betaald heeft voor de artikelen, terugkrijgt. Wij wijzen de klant erop dat Tip de Bruin de verzendkosten voor de geretourneerde artikelen niet vergoed.


5.2 De klant kan een artikel ook terugbrengen of ruilen in een Tip de Bruin. Het is niet mogelijk om een contante vergoeding te krijgen voor artikelen die naar de winkel worden teruggebracht. Na ontvangst en controle van de artikelen door Tip de Bruin wordt het te vergoeden bedrag binnen 14 dagen op de rekening van de klant teruggestort.

5.3 Artikelen die na de genoemde 14-daagse periode worden teruggestuurd naar Tip de Bruin, worden niet vergoed.


5.4 Artikelen moeten worden teruggestuurd voorzien van alle labels (let hierbij op dat ook het Retour label niet verwijderd mag zijn).


5.5 Artikelen die worden geretourneerd moeten zich in de staat bevinden die in het algemeen geaccepteerd wordt ter goedkeuring van de artikelen voor normaal gebruik, zoals het passen van artikelen in conventionele winkels. Als een klant een dergelijk recht om een artikel te retourneren wil uitoefenen, moet het artikel naar Tip de Bruin worden geretourneerd samen met alles wat oorspronkelijk met het artikel werd meegeleverd, in de originele staat en verpakking.


5.6 Tip de Bruin heeft het recht een geretourneerd artikel te weigeren of om dit naar de klant terug te sturen als het artikel gebruikt lijkt, niet is voorzien van de originele labels, of schade vertoont die is veroorzaakt door de klant, of als de klant zich niet heeft gehouden aan de instructies voor het retourneren van het artikel, zoals die zijn gegeven door Tip de Bruin.

 

6. Foutieve aflevering

Indien Tip de Bruin een artikel aflevert dat niet overeenstemt met het artikel dat besteld is, of als het artikel beschadigd is of gebreken vertoont, dient de klant dit zo snel mogelijk per e-mail aan Tip de Bruin te laten weten. Tip de Bruin zal de aankoopprijs plus eventuele afleverkosten vergoeden.

 

7. Overmacht

7.1 Tip de Bruin is niet verantwoordelijk tegenover de klant en pleegt geen contractbreuk door een vertraging in de uitvoering of verzuim van de nakoming van een van zijn verplichtingen met betrekking tot artikelen voortkomend uit een oorzaak die buiten de redelijke controle van Tip de Bruin valt.


7.2 Indien Tip de Bruin niet in staat is zijn verplichtingen uit hoofde van het contract uit te voeren vanwege een oorzaak die buiten zijn redelijke controle valt, zal Tip de Bruin de klant zo snel als praktisch mogelijk is schriftelijk van dit feit op de hoogte stellen nadat dit is ontdekt.


7.3 Als het onvermogen om zijn verplichtingen uit hoofde van het contract na te komen vanwege een oorzaak die buiten de redelijke controle van Tip de Bruin valt, twee maanden nadat de klant een bericht ontvangt aanhoudt, dan kan de klant of Tip de Bruin het contract schriftelijk opzeggen zonder aansprakelijk te zijn tegenover de ander.

 

8. Klachten

8.1 Als een klant een artikel wil ruilen of retourneren, moet hij de instructies opvolgen die op zijn vermeld op de pagina Klantenservice van onze website.


8.2 Andere vragen, opmerkingen of klachten met betrekking tot een order, moeten schriftelijk naar het volgende e-mailadres worden gestuurd: info@tipdebruin.nl.

8.3 In het e-mailbericht moet worden vermeld de naam van de klant, het e-mailadres dat overeenstemt met dat in de administratie van Tip de Bruin, en het artikelnummer.

 

9. Betaling

9.1 De klant kan met Visa, Mastercard, iDeal, Afterpay en Paypal betalen.

9.2 Alle betalingen moeten in overeenstemming zijn met de instructies die zijn vermeld op de pagina’s van de Tip de Bruin Webshop.

 

10. Privacy

10.1 Door een order te plaatsen, verleent de klant Tip de Bruin het recht om waar nodig zijn persoonsgegevens te gebruiken. Deze gegevens worden alleen bewaard voor zover dit nodig is om de doelen te bereiken waarvoor de gegevens worden verkregen en verwerkt door Tip de Bruin, dat wil zeggen de uitvoering van het contract, voor marketingdoeleinden en voor het handhaven van het contact met de klant.

10.2 De volledige tekst van het privacybeleid van Tip de Bruin vindt u op onze website.

 

11. Afwijkingen

Tip de Bruin kan niet garanderen dat de kleuren van de artikelen precies hetzelfde zijn als de kleuren die op het computerscherm van de klant te zien zijn. Dit kan worden veroorzaakt door de beeldscherminstellingen op de computer van de klant.

 

12. Bedrijfsinformatie

Tip de Bruin B.V. Postadres: Nieuwendijk 82-90, 1012 MR Amsterdam
Tel. +31(0)20 6249402
E-mail info@tipdebruin.nl Website www.tipdebruin.nl 
Kvk-nummer: 33 160 034
 BTW-nummer: NL0050.63.516.B01

Privacy & Cookies

Dit privacybeleid beschrijft de persoonsgegevens die worden verzameld of gegenereerd (verwerkt) wanneer u gebruik maakt van de website “tipdebruin.nl” of “tipdebruin.com”. Er wordt tevens uitgelegd hoe uw persoonsgegevens gebruikt, gedeeld en beschermd worden, welke keuzes u hebt met betrekking tot uw persoonsgegevens en hoe u contact met ons kunt opnemen.

Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens?

Dit privacy- en cookiebeleid is van toepassing op de verwerking van gegevens door Tip de Bruin B.V. De verantwoordelijken voor de verwerking van de persoonsgegevens is Tip de Bruin B.V. Tip de Bruin B.V., Nieuwendijk 86, 1012MR Amsterdam, ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 33160034.

Welke persoonsgegevens verzamelen we en wanneer?

Wij vragen u bepaalde persoonsgegevens te delen om u de producten en diensten waar u ons om verzoekt te kunnen leveren. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer u aankopen doet, contact opneemt met onze klantenservice, berichten wenst te ontvangen, een account aanmaakt, of gebruik maakt van onze site. 
Deze persoonsgegevens omvatten uw:

  • - contactgegevens, inclusief naam, e-mail, telefoonnummer, bezorg- en factuuradres;
  • - login en accountgegevens, inclusief schermnaam, wachtwoord en unieke klant-ID;
  • - persoonsgegevens waaronder geslacht, woonplaats, geboortedatum en aankoopgeschiedenis, ook gegevens als IP-adres en klantnummer;
  • - betalings- of credit card gegevens;
  • - afbeeldingen, foto’s en video’s;
  • - persoonlijke voorkeuren, waaronder uw verlanglijst en marketing- en cookievoorkeuren

Wanneer u met onze website interactie hebt, worden bepaalde gegevens automatisch verzameld van uw apparaat of webbrowser. Meer informatie hieromtrent vindt u hieronder in het hoofdstuk “Cookies” van dit privacybeleid. Deze gegevens omvatten: 

  • - Apparaat-ID´s, oproepstatus, netwerktoegang, opslag-informatie en accu-informatie; en
  • - Cookies, IP-adressen, verwijzende kopteksten, gegevens die uw internetbrowser en de versie ervan identificeren en web beacons en tags.

Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze?

Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met onze SITE, zoals klanten. 
We krijgen de gegevens rechtstreeks van u, wanneer u onze SITE bezoekt, een account aanmaakt en bepaalde gegevens invult of wanneer u contact zoekt met onze klantenservice. 
In sommige gevallen ontvangen we uw gegevens van anderen. Wanneer iemand een cadeau direct naar u verstuurt, krijgen we uw naam- en adresgegevens. Ook kunnen wij gegevens krijgen van andere partijen, maar alleen wanneer u die partijen toestemming hebt gegeven om bepaalde gegevens aan ons te verstrekken. 

Waar worden uw gegevens verzameld/bewaard?

Uw gegevens worden opgeslagen in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Gegevens worden bijna altijd opgeslagen binnen de Europese Unie. In het uitzonderlijke geval dat klantgegevens worden doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie, zorgen we ervoor dat uw privacy op een passende manier beschermd blijft. Voor een aantal landen is dit officieel vastgesteld. Sommige Amerikaanse partijen hebben zich geregistreerd onder het Privacy Shield dat voldoende bescherming biedt. 

Bescherming en beheer van uw persoonsgegevens

Wij maken gebruik van een verscheidenheid aan technische en organisatorische veiligheidsmaatregelen, inclusief versleuteling en verificatietools, om uw persoonsgegevens te beveiligen. 
Uw persoonsgegevens worden bewaard zolang als nodig is om de doeleinden die uiteengezet zijn in dit privacybeleid uit te voeren (tenzij het toepasselijk recht een langere bewaarperiode voorschrijft). Over het algemeen betekent dit dat we uw persoonsgegevens net zo lang bewaren als u uw account bij ons aanhoudt. Wij bewaren persoonsgegevens die betrekking hebben op de aankoop van producten langer om te voldoen aan wettelijke verplichtingen (zoals wetgeving op het gebied van belastingen en aankopen en voor garantiedoeleinden). 

Rechten van u met betrekking tot uw gegevens

U hebt het recht om te verzoeken om: (i) toegang tot uw persoonsgegevens; (ii) een elektronische kopie van uw persoonsgegevens (portabiliteit); (iii) correctie van uw persoonsgegevens indien deze incompleet of onjuist zijn; of (iv) wissen of beperking van uw persoonsgegevens onder bepaalde omstandigheden als voorzien door het toepasselijk recht. Dit zijn geen absolute rechten. Wanneer wij uw toestemming hebben verkregen voor de verwerking van uw persoonsgegevens hebt u te allen tijde het recht om uw toestemming in te trekken. Overigens hebt u op onze website de mogelijkheid om uw eigen persoonsgegevens zelfstandig in te zien of te wijzigen, en kunt u uw persoonsgegevens die u zelf op zo'n website hebt ingevoerd, verwijderen via de daartoe gegeven mogelijkheden. 

Delen van uw persoonsgegevens

Uw persoonsgegevens worden gedeeld met:

  • Derden-dienstverleners die persoonsgegevens verwerken namens ons, bijvoorbeeld voor de verwerking van credit cards en betalingen, verzendingen en leveringen, hosting, beheer en onderhoud van onze gegevens, verspreiding van e-mails, onderzoek en analyse, beheer en promotie van producten en het aanbieden van bepaalde diensten en functies. Wanneer wij gebruikmaken van derden-dienstverleners, gaan we overeenkomsten aan waarin zij verplicht zijn passende technische en organisatorische maatregelen te nemen om uw persoonsgegevens te beschermen,
  • Andere derden voor zover dit noodzakelijk is om: (i) te voldoen aan een verzoek van de overheid, een gerechtelijk bevel of het toepasselijk recht; (ii) illegaal gebruik van onze Site of inbreuken op de voorwaarden van onze Site en ons beleid te voorkomen; (iii) onszelf te verdedigen tegen claims van derden; en (iv) te assisteren bij fraudepreventie of onderzoeken naar fraude (bijvoorbeeld namaak).
  • Aan elke andere derde waarvoor u toestemming hebt verleend.
  • Wij kunnen persoonsgegevens die wij over u hebben eveneens doorgeven in geval van verkoop of overdracht van het geheel of een gedeelte van ons bedrijf of activa (waaronder in geval van reorganisatie, splitsing, ontbinding of vereffening).

Kinderen

Nog geen 16 jaar? Vraag dan je ouders om toestemming om onze producten en diensten te gebruiken. 

De ouder(s) of wettelijke vertegenwoordiger(s) van kinderen jonger dan 16 jaar dienen in het belang van het kind dit privacy- en cookiebeleid te lezen en kunnen in de plaats van het kind verzet aantekenen tegen verwerking van persoonsgegevens van het kind, inzage of correctie vragen van persoonsgegevens of toestemming geven voor het gebruik van elektronische contactgegevens, zoals een e-mailadres, voor het toesturen van informatie en aanbiedingen van derden over hun producten en diensten. 

Cookies

Cookies zijn kleine stukjes informatie die door uw browser worden opgeslagen op uw computer en/of apparaat. Wij gebruiken cookies om u te herkennen bij een volgend bezoek. Cookies stellen ons in staat om informatie te verzamelen over het gebruik van onze diensten en deze te verbeteren en aan te passen aan de wensen van onze bezoekers. Onze cookies geven informatie met betrekking tot persoonsidentificatie. U kunt uw browser zo instellen dat u tijdens het winkelen bij onze SITE geen cookies ontvangt. Meer informatie over welke Cookies worden vastgelegd en het cookiebeleid vindt u hier

Contact

Met dit privacy- en cookiebeleid willen we u duidelijkheid geven over de manier waarop wij omgaan met uw gegevens. Heeft u vragen over dit document, of de verwerking van gegevens (verzoek om inzage, wijzigen of verwijderen van gegevens) dan kunt u die stellen per e-mail via info@tipdebruin.nl

Denk er aan om bij een verzoek tot inzage, wijziging of verwijdering van gegevens duidelijk uw (volledige) naam, adres en woonplaats te vermelden en een kopie van een identificatiebewijs mee te sturen. Dit zodat wij met enige zekerheid kunnen vaststellen of de gegevens die u opvraagt, wilt laten wijzigen of laten verwijderen ook wel echt betrekking hebben op u. 

Niet elk verzoek tot wijziging of verwijdering zal worden gehonoreerd. Een verzoek dat ziet op persoonsgegevens die niet (alleen) betrekking hebben op u zal worden geweigerd. De Wet bescherming persoonsgegevens bepaalt daarnaast dat u het recht hebt om feitelijke onjuistheden te (laten) herstellen. Een verzoek om gegevens aan te passen waaruit niet volgt dat de gegevens feitelijk onjuist waren, of niet volgt dat de gevraagde wijziging de gegevens feitelijk juist maakt zal dus niet worden gehonoreerd. Ook niet elk verzoek tot verwijdering van gegevens zullen wij volledig honoreren. In sommige gevallen zijn wij op basis van de wet gehouden bepaalde gegevens te blijven bewaren (fiscale wetgeving). 

Wijzigingen Privacybeleid

Zowel het toepasselijk recht als onze praktijken veranderen in de loop van de tijd. Indien wij beslissen om ons privacybeleid te herzien, zullen wij de wijzigingen op onze Sites posten. Als wij de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken wezenlijk wijzigen, zullen wij u hiervan van tevoren op de hoogte stellen, of voor zover wettelijk vereist uw toestemming vragen alvorens dergelijke wijzigingen te implementeren. Wij raden u ten stelligste aan ons privacybeleid te lezen en op de hoogte te blijven van onze praktijken. 

Dit privacy- en cookiebeleid is laatst gewijzigd op 24 mei 2018.