Op dit moment is de wereld steeds meer aan het verduurzamen en aan het recyclen om het milieu te verbeteren. Veel producties en bedrijven blijven daar nog in achter, maar Peuterey niet! In dit blog kan je onder andere lezen hoe Peuterey zich focust op duurzaamheid en recycling. Ook kom je erachter welke technologieën er schuilen achter de hoogwaardige Peuterey jassen en hoe ze de hoge kwaliteit waarborgen.

 

Ontstaan en internationalisatie 

Peuterey is van oorsprong een Italiaans kledingmerk dat is vernoemd naar een van de hoogste Mont Blanc bergtoppen in Italië. Het modemerk is opgericht in 2002 door Graziano Gianelli. Toen de tijd werden de Peuterey items vooral functioneel gedragen.

In korte tijd vestigde de eerste Peuterey flagship store zich in Milaan. Deze flagship store bevindt zich tot op heden nog steeds in “Via della Spiga”, een van de populairste winkelstraten van Italië.

In 2011 startte de internationalisatie van het merk. Dit plan werd geleid door Francesca Lusini, de presidente van de Peuterey groep. Vervolgens werd er in 2012 nog een Peuterey zaak geopend in Rome. Ook dit pand bevond zich in een van de populairste winkelstraten van Italië. In 2013 ging Peuterey officieel de grenzen over met een eigen flagship store in China, Shanghai. Enkele jaren later in 2016 werd Tiziano Bonacchi CEO en CFO van de Peuterey groep. Federico Curradi werd in datzelfde jaar benoemd tot Creative Director. Samen hebben ze ervoor gezorgd dat Peuterey op dit moment wordt verkocht in boetieks en high-end retailers van over de hele wereld.

 

De technologie achter Peuterey

De Peuterey kleding is ontworpen om een lange levensduur te houden, daarnaast zorgt Peuterey ervoor dat ze altijd werken met de laatste generatie stoffen en vulling. Verder maakt Peuterey ook gebruik van haar laatste technologieën om de collecties extra kwaliteit en functies mee te geven. Op dit moment richtten ze zich voornamelijk op de waterafstotende kwaliteiten van de jassen.

Teflon EcoElite: Teflon EcoElite is kort samengevat een plantaardig, duurzaam, vlek- en water afwerend materiaal. Dit is een van de laatste en meest innovatieve technologieën in de textielindustrie. De technologie kan toegepast worden op veel verschillende soorten materialen zonder dat het, het oorspronkelijke product aantast in kwaliteit of functionaliteit.

Daarnaast is het dankzij de Teflon EcoElite technologie minder vaak nodig om je Peuterey jas te wassen of naar de stomerij te brengen. Door deze technologie toe te passen draagt Peuterey bij aan het reduceren van water en energie gebruik in de kledingindustrie.

PFC vrij: Door het gebruik van nieuwe en duurzame technologieën zijn de collecties van Peuterey officieel PFC vrij ontworpen. PFC zijn chemicaliën die worden gebruikt om kleding waterafstotend te maken. Het nadeel van PFC is dat het een chemicaliën is dat schadelijk is voor mens en milieu. 

Uiteindelijk heeft Peuterey het produceren met PFC volledig vervangen met een nieuwe, duurzame en water- en vlekafstotende laag, Teflon EcoElite.

 

Duurzaam succes

Duurzaamheid is een veelbesproken onderwerp en ook bij Peuterey speelt duurzaamheid een grote rol. Dit laten ze terugkomen in de producten, mindset en waardes.

Peuterey maakt onderdeel uit van het Bluesign System Partnership. Hierdoor moet Peuterey voldoen aan de standaarden van duurzaamheid, met de focus op consumentenbescherming en de impact die de kledingindustrie heeft op het milieu. Bluesign Services staat namelijk voor duurzaam succes. Dit waarborgen ze door schadelijke uitstoot en chemicaliën uit het hele productieproces te bannen.

 

#AmISayingPeutereyRight?

Peuterey is een populair merk wereldwijd, maar overal wordt de merknaam anders uitgesproken. Vaak wordt het uitgesproken als “Peterey”, “Peutarie” of “Putary”. Na de FW 16/17 launch publiceerde Peuterey een short movie genaamd “#AmISayingPeutereyRight?”. In de short movie zijn modellen van diverse achtergronden te zien die Peuterey correct proberen uit te spreken tijdens een casting sessie.

De short movie werd geregisseerd door Bruno Ilogti, een Braziliaanse regisseur die in zijn carrière al heeft samengewerkt met: Maison Valentino, Kendall Jenner, J. Balvin en Coca-Cola. Na het uitbrengen van de videoclip liet Peuterey weten dat dit het startsein was van een nieuwe marketingcommunicatie strategie, waarbij ze meer gebruik gaan maken van leuke social media campagnes.

Ben je nu benieuwd naar ons Peuterey assortiment? Bekijk de gehele collectie dan hier!